Metoda začít spolu
Program Začít spolu je otevřený didaktický systém, který v sobě spojuje moderní poznatky pedagogické a psychologické vědy spolu s osvědčenými vzdělávacími postupy. Opírá se o konstruktivismus, učení Komenského, Montessoriové, poznatky o fungování mozku a procesech učení. Klade důraz na individuální přístup k dítěti, partnerství rodiny, školy a širší společnosti v oblasti výchovy a vzdělávání. Prosazuje a umožňuje začlenění dětí se speciálními potřebami (děti nadprůměrně nadané, děti s vývojovými poruchami učení, děti s postižením). Využívá projektové učení, integrovanou tématickou výuku a podnětné prostředí ve třídě, netradiční členění aktivit do tzv. center. Pracuje se sebehodnocením dětí, což posiluje pozitivní motivaci dětí k aktivnímu a samostatnému učení.
V naší škole využíváme všechny výše zmiňované principy tohoto programu. Nejviditelnějšími prvky jsou slovní hodnocení v prvních třech letech studia, týdenní sebehodnotící listy a práce na stanovištích.
Stanoviště. Na začátku dne dostanou děti seznam úkolů, které je čekají. Jejich úkolem je přečíst si pozorně zadání, práci si naplánovat a postupně úkoly samostatně vypracovat. Kdo je hotový, má k dispozici ještě nepovinné, většinou zábavné úkoly. Děti musí plánovat, číst s porozuměním, zorientovat se, vyhledávat informace, používat nabyté znalosti. Podle toho, jak si kdo rozvrhl práci, postupuje na jednotlivá stanoviště, kde zadané úkoly plní. Žáci mají k dispozici nejrůznější pomůcky, pracují s počítačem, hledají informace v encyklopediích, mohou se radit s kamarádem, požádat o pomoc učitele, ale také mají svobodu nebýt nikým rušeni. Na závěr nechybí hodnocení nejen výsledku vlastní práce, ale i procesu. Děti se inspirují, co jak příště udělat lépe.
Pro zobrazení seznamu přijatých dětí rozklikněte aktualitu.
k přijetí na střední školy. Na některých školách obsadili naši deváťáci v přijímacích zkouškách přední pozice. Gratulujeme!
Milí rodiče, srdečně vás zveme na besedu o rodičovství, která se uskuteční 19.5. v 16:30 hod ve škole.
Vážení rodiče, na základně jednání ředitelů církevních škol s ministerstvem školství je nezbytné pro školní rok 2022/23 navýšit úplatu za vzdělávání, která pokryje rostoucí inflaci, především růst energií. Bohužel tento nárůst MŠMT nebude školám nijak kompenzovat.
Do 1. ročníku ZŠ bylo přijato 22 žáků. Seznam přijatých uchazečů uvidíte po rozkliknutí aktuality.
