newsheader

20.11.2017 14:07:32

Během měsíce listopadu až do 10. prosince můžete škole darovat dar na vybrané pomůcky. Více v sekci Podpořte nás.

» více

 
20.11.2017 14:05:43

proběhne v úterý 28. a ve středu 29. listopadu do připraveného kontejneru na dvoře školy.

» více

 
9.11.2017 13:22:46

Zveme rodiče a děti na adventní dílnu ve čtvrtek 30.11. od 14 do 16 hod ve družině.

» více

 
Zobrazit všechny aktuality

Metoda začít spolu                      

Program Začít spolu je otevřený didaktický systém, který v sobě spojuje moderní poznatky pedagogické a psychologické vědy spolu s osvědčenými vzdělávacími postupy. Opírá se o konstruktivismus, učení Komenského, Montessoriové, poznatky o fungování mozku a procesech učení. Klade důraz na individuální přístup k dítěti, partnerství rodiny, školy a širší společnosti v oblasti výchovy a vzdělávání. Prosazuje a umožňuje začlenění dětí se speciálními potřebami (děti nadprůměrně nadané, děti s vývojovými poruchami učení, děti s postižením). Využívá projektové učení, integrovanou tématickou výuku a podnětné prostředí ve třídě, netradiční členění aktivit do tzv. center. Pracuje se sebehodnocením dětí, což posiluje pozitivní motivaci dětí k aktivnímu a samostatnému učení.

V naší škole využíváme všechny výše zmiňované principy tohoto programu. Nejviditelnějšími  prvky jsou slovní hodnocení v prvních třech letech studia, týdenní sebehodnotící listy a práce na stanovištích.

Stanoviště. Na začátku dne dostanou děti seznam úkolů, které je čekají. Jejich úkolem je přečíst si pozorně zadání, práci si naplánovat a postupně úkoly samostatně vypracovat. Kdo je hotový, má k dispozici ještě nepovinné, většinou zábavné úkoly. Děti musí plánovat, číst s porozuměním, zorientovat se, vyhledávat informace, používat nabyté znalosti. Podle toho, jak si kdo rozvrhl práci, postupuje na jednotlivá stanoviště, kde zadané úkoly plní. Žáci mají k dispozici nejrůznější pomůcky, pracují s počítačem, hledají informace v encyklopediích, mohou se radit s kamarádem, požádat o pomoc učitele, ale také mají svobodu nebýt nikým rušeni. Na závěr nechybí hodnocení nejen výsledku vlastní práce, ale i procesu. Děti se inspirují, co jak příště udělat lépe.